• صفحه اصلی
  • ابزارهای استراتژی
    • تحلیل محیط کلان
    • ماتریس GE
    • تحلیل زنجیره ارزش
    • ارزیابی موقعیت رقابتی و اقدام استراتژیک
    • استراتژی های توسعه بازار – محصول با استفاده از ماتریس آنسوف
    • تجزیه و تحلیل پرتفولیو با استفاده از ماتریس BCG
    • مدل هفت S مک کینزی
    • چارچوب طراحی استراتژی بر مبنای تحلیل SWOT
    • تحلیل نیروهای رقابتی صنایع – رقبای بالقوه (قسمت اول)
  • مدیریت استراتژیک
    • 10 مکتب استراتژی
    • استراتژی اقیانوس آبی
    • استراتژی های اصلی در سطح شرکت
    • استراتژی وظیفه ای
    • استراتژیهای ثبات
    • استراتژیهای رشد
    • استراتژیهای کاهش
    • عناصر اساسی مدیریت استراتزیک
    • استراتژی اقیانوس آبی
    • مزایای مدیریت استراتژیک
    • هسته محوری مدیریت استراتژیک چیست؟
  • بازاریابی و فروش
    • محرکهای بنیادین در تغییرات بازاریابی
    • الزامات بازاریابی در نسل سوم
    • عناصر سنتی و جدید آمیخته بازاریابی
    • بازاریابی عصبی
    • الگوها و مدل های رفتار مصرف کننده
    • بازاریابی چریکی چیست
    • فلسفه های بازاریابی
    • کاربرد و نحوه عمل بازاریابی ویروسی
    • ماهیت واقعی بازاریابی و کاربردهای آن
    • مشتریان چگونه تصمیم می گیرند؟
  • رشد و پیشرفت شخصی
  • سازمان و مدیریت
  • درباره ما
  • کسب در آمد
  • تماس با ما
شکست از دل بستگی به غرور گذشته
  • تاریح انتشار :۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸


  • اشتراک پست در تلگرام

  • لینک کوتاه
    https://www.bsmo.ir/?p=2848



شکست از دل بستگی به غرور گذشته

✅یونیفرم آبی و شلوارت  موجب شکست نشه!

#چند پیشنهاد کاربردی

🔸 در سال ۱۹۱۲، وزیر جنگ فرانسه در حال بازگشت از جبهه‌ بالکان به این نتیجه رسید که آلمانی ها برد دوربین ها و اسلحه هایشان را  به شدت افزایش داده اند و نیاز به استتار (مخفی ماندن از دیدرس دشمن) بیش از گذشته است. چرا که دیده شدن هر سرباز، یعنی هدف‌گیری دقیق توسط دشمن و نهایتا کشته شدن.

 🔸 تصمیم گرفت یونیفرم   لباس آبی پر رنگ با شلوار های قرمز  سربازهای فرانسوی را مثل  رنگ لباس های کم رنگ بلغاری  تغییر دهد.

🔸پیشنهاد داد تا سربازان فرانسوی لباس خاکستری-آبی یا خاکستری-سبز بپوشند؛ اما  ارتشیان آنرا غرور ملی می دانستند با آن مخالفت کردند و معتقد بودند تغییر لباس حیثیت ارتش را خدشه دار می کند

روزنامه‌ «اکو دو پاری» نوشت: این یونیفرم تداعی کننده  سیمای درخشان سربازان مان است وو

نظامیان فرانسوی #حیثیت ارتش» را در خطر می‌دیدند؛ چرا که رنگ لباس‌شان داشت #تغییر می‌کرد!

جالب این بود که  وزیر جنگ قبلی هم به نفع وضعیت موجود  گفته بود: #حذف شلوار قرمز؟ هرگز! شلوار قرمز یعنی فرانسه!»

بعدها زمانی که فرانسوی‌ها گروه گروه در مقابل اسلحه‌های آلمانی قتل عام می‌شدند و مثل برگ‌های درختی در پاییز بر روی زمین می‌افتادند؛ هیچکدامشان شاید نمی‌دانستند که شلوارهای قرمز یا حیثیت فرانسه چگونه آنان را به کشتن داده‌اند.

 وزیر جنگ فرانسه، مسیمی، بعدترها اعتراف کرد: #آن چسبیدن کورکورانه و ابلهانه به چشمگیرترین رنگ، عواقبی سخت در پی داشت»!!!

🔴تحلیل و پیشنهادهای کاربردی برای کسب و کار شما💥

این داستان  اشاره به #شلوار قرمز هایی می کند که #موجب شکست روزانه کسب و کارها در جهان می شود

🔻نوکیا یادتان هست؟ زمانی نوکیا ۶۰ درصد سهم بازار موبایل دنیا را در اختیار داشت در آن زمان یعنی سال ۲۰۰۶ مجله معروف #فوربز در مقاله ای نوشت :

❓آیا کسی می تواند امپراتوری نوکیا با بیش از یک میلیارد نفر مشتری را از تخت پادشاهی به زیر بکشد؟

بلی در آن زمان هیچ کس #حتی تصور هم نمی کرد نوکیا حتی بخشی از بازارش را از دست بده چه رسد به اینکه سرنگون شود زیرا در آن موقع هم از نظر پیشگامی ، هم از نظر سهم بازار و فروش ، و هم از نظر فناوری #رهبر بلامنازع بازار بود بیش از ۶۰ درصد بازار را با بیش از یک میلیارد نفر مشتری در اختیار داشت

امّا ۶ سال بعد امپراطوری نوکیا سقوط کرد

سهم بازارش از ۶۰ درصد به ۳ درصد رسیده بود

مشتریانش رهایش کردند و به رقبا روی آوردند

امّا چرا؟

زیرا نوکیا دست کشیدن از شلوار قرمز را #یاد نگرفته بود

شلوار قرمز نوکیا #سیستم عامل سیمبین بود که در گذشته نقطه قوت شرکت بود با این سیستم عامل بود که نوکیا بازارها را یکی پس از دیگری فتح می کرد

نوکیا نمی خواست از شلوار قرمز سیمبین دست بردارد زیرا آنرا نقطه قوت و هویت خود می دانست اینگونه بود که از همینجا ضربه خورد

رقبای هوشمند ،خاکریزهایش را شکستند و بازارهایش را فتح کردند و امروز نوکیا #نظاره گر قدرت نمایی اپل ، سامسونگ و هوآوی و دیگران در قلمرو سابق اش هست

چسبیدن به نقطه قوت و درک نکردن تغییر و تحولات فضای کسب و کار به نوکیا درسی داد تلخ که می تواند برای دیگران شیرین باشد

امروزه تغییر مفروضات کسب و کار و ادامه فعالیت  شرکت ها با مفروضات قبلی #بلای جان شرکت ها و کسب و کارها در عصر جدید است

⭕️پیشنهاد های کاربردی⭕️

شلوار قرمز های کسب و کار خود را بشناسید که ممکن است  توسط رقبا #سیبل شوند

آنها را قبل از سیبل شدن جایگزین کنید یا مواضع خود را تغییر دهید تا رقبا نتوانند به  نقاط قوت شما دسترسی یابند و آنرا از کار بیاندازند

هرگز فکر نکنید چنانچه در کسب و کارتان #برتری رقابتی داشته باشید  این برتری ماندگار است بلکه امروزه باید بتوانید به طور مرتب ، مزیت رقابتی های جدیدی را متناسب با زنجیره ارزش مشتری خلق کنید

هرگز تصور نکنید اگر مشتریان تان از شرکت یا محصولات و خدمات تان  راضی هستند حتماَ به شرکت شما و محصولات تان متعهد و وفادار می مانند کمااینکه در داستان نوکیا و داستان های مشابه دیگر این عدم تعهد را مشاهده کردیم ، به مشتریان نزدیک شوید تا از نگفته های آنها اطلاع یابید تا بتوانید متناسب با نیازها و ناز و عشوه های آنها در محصولات و خدمات خود  نوآوری داشته باشید  و ارزش افزوده جدیدی را به آنها عرضه کنید

تغییرات محیطی  را روزانه و حتی لحظه ای رصد کنید #یاد بگیرید چگونه فعالیت های خود را با آنها سازگار کنید  هرگز مثل کبک عمل نکنید که شکار می شوید

یادتان باشد از رقباء غافل نباشید آنها را از نظر هدف ها ، استراتژی ها ،  ضعف ها و قوت ها مرتباَ تحلیل کنید و همواره اطلاعات بروز در مورد آنها داشته باشید  و آنها را در تصمیم گیری ها و اقدامات خود لحاظ کنید

منبع : کانال مدیریت نوین

مطالب مرتبط
  • ✳️ ۴ علت اصلی موفقیت مدیریت ها
  • ۲۳ اصل موفقیت وارن بافت و دیگر سرمایه گذاران موفق بورسی
  • ۹۸ متفاوت با دستاوردهای بزرگ : از طراحی چشم انداز شخصی تا برنامه ریزی کارت متوازن امتیازی
  • موفقیت های بزرگ : گام به گام از آرزوها و رویاها تا رسیدن به هدف های بزرگ
  • ۹۸ متفاوت با دستاوردهای بزرگ:  از طراحی چشم انداز شخصی تا برنامه ریزی BSC
    ۹۸ متفاوت با دستاوردهای بزرگ: از طراحی چشم انداز شخصی تا برنامه ریزی BSC

دیدگاهتان را بنویسید

برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک کنید.
@

ماموریت ما


اشتراک گذاری دانش و مهارت های توانمندساز مدیریتی به اشخاص و کسب و کارها برای توسعه توانایی های خود مدیریتی و مدیریت مناسب کسب و کارهایشان در جهت دستیابی به آرمان ها و هدف های ارزشمند

چشم انداز


چشم انداز ما تبدیل شدن به یکی از مراکز برتر ارایه کننده خدمات توانمندساز مدیریت فردی و کسب و کار تا سال 1400

ارزش های محوری


صداقت ، مسولیت پذیری ، مفید بودن برای مردم و جامعه ، تعهد به موفقیت کاربران
  • صفحه اصلی
  • فیلم ها
  • سوالات متداول
  • درباره ما
  • تماس با ما
تمامی حقوق محفوظ است.
طراحی و بهینه سازی توسط:گروپ دیزاین