• صفحه اصلی
  • ابزارهای استراتژی
    • تحلیل محیط کلان
    • ماتریس GE
    • تحلیل زنجیره ارزش
    • ارزیابی موقعیت رقابتی و اقدام استراتژیک
    • استراتژی های توسعه بازار – محصول با استفاده از ماتریس آنسوف
    • تجزیه و تحلیل پرتفولیو با استفاده از ماتریس BCG
    • مدل هفت S مک کینزی
    • چارچوب طراحی استراتژی بر مبنای تحلیل SWOT
    • تحلیل نیروهای رقابتی صنایع – رقبای بالقوه (قسمت اول)
  • مدیریت استراتژیک
    • 10 مکتب استراتژی
    • استراتژی اقیانوس آبی
    • استراتژی های اصلی در سطح شرکت
    • استراتژی وظیفه ای
    • استراتژیهای ثبات
    • استراتژیهای رشد
    • استراتژیهای کاهش
    • عناصر اساسی مدیریت استراتزیک
    • استراتژی اقیانوس آبی
    • مزایای مدیریت استراتژیک
    • هسته محوری مدیریت استراتژیک چیست؟
  • بازاریابی و فروش
    • محرکهای بنیادین در تغییرات بازاریابی
    • الزامات بازاریابی در نسل سوم
    • عناصر سنتی و جدید آمیخته بازاریابی
    • بازاریابی عصبی
    • الگوها و مدل های رفتار مصرف کننده
    • بازاریابی چریکی چیست
    • فلسفه های بازاریابی
    • کاربرد و نحوه عمل بازاریابی ویروسی
    • ماهیت واقعی بازاریابی و کاربردهای آن
    • مشتریان چگونه تصمیم می گیرند؟
  • رشد و پیشرفت شخصی
  • سازمان و مدیریت
  • درباره ما
  • کسب در آمد
  • تماس با ما
استراتژی های اصلی در سطح شرکت
  • تاریح انتشار :۲۰ اسفند ۱۳۹۶


  • اشتراک پست در تلگرام

  • لینک کوتاه
    http://www.bsmo.ir/?p=1994



استراتژی های اصلی در سطح شرکت

استراتژی های اصلی در سطح شرکت

این استراتژی ها در بالاترین لایه سلسله مراتب استراتژی یک سازمان یا شرکت قرار دارد و  از طریق آن خطوط اصلی تصمیمات و اقدامات ترسیم می شود این استراتژی ها جهت کلی فعالیت های سازمان را تعیین کرده و مهمترین معیار تخصیص منابع ، امکانات ، توانایی ها به فعالیت ها و اقدامات سازمان است.

از طریق این استراتژی ها سازمان می کوشد ماموریت ، چشم انداز و اهداف استراتژیک خود را محقق نماید و منابع را در جهت تحقق آنها به صورت بهینه تخصیص دهد.

استراتژي هاي اين سطح  را استراتژي هاي اصلی یا استراتژی های شركت مي نامند که در سطح هیئت مدیره و مدیریت ارشد طراحی و اجرا می شود.

سوالات اساسی برای تدوین استراتژیهای سطح شرکت

  • آيا ما بايد توسعه يابيم ، كوچك شويم ، يا بدون تغيير عمليات خود را ادامه بدهيم ؟
  • آيا ما بايد فعاليتهايمان را روي صنعت فعلي متمركز كنيم يا بايد با ورود به صنايع ديگر ، آن را متنوع سازيم ؟
  • اگر ميخواهيم رشد كنيم ، آيا بايد از داخل خود را توسعه بدهيم يا از طريق خريد شركتهاي ديگر یا ادغام با آنها يا تشكيل شركتهاي مختلط يا همكاري با آنها ؟

استراتژیهای اصلی

به طور کلی سه نوع استراتژی اصلی یا هدایتی وجود دارد که یک سازمان یا شرکت می تواند با توجه به موقعیت استراتژیک خود یکی از آنها را اجرا نماید

این سه استراتژی عبارتند از:

الف-استراتژي هاي رشد ، فعاليتهاي سازمان را توسعه مي دهند .

ب-استراتژي هاي ثبات ، تغييري در فعاليتهاي فعلي سازمان نمي دهند .

ج- استراتژي هاي كاهش ، سطح فعاليتهاي سازمان را كاهش مي دهند .

 1

هريك از اين استراتژي ها سه گانه در درون خود انواعی از استراتژی ها را دارند که سازمان ها و شرکت ها با توجه به انتخاب استراتژی اصلی می توانند مجموعه ای از آنها را انتخاب و اجرا نمایند.

در مقاله های مربوط به هر کدام از این سه استراتژی آنها را بیان کرده ایم که علاقمندان می توانند در بخش مدیریت استراتژیک ، مقاله مربوطه را مطالعه نمایند.

 

مطالب مرتبط
  • خلاصه کتاب الگوی جامع رقابت پذیری جهانی
  • ۱۰ مکتب استراتژی
  • استراتژی اقیانوس آبی
  • استراتژی وظیفه ای
  • استراتژیهای ثبات

دیدگاهتان را بنویسید

برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک کنید.
@

ماموریت ما


اشتراک گذاری دانش و مهارت های توانمندساز مدیریتی به اشخاص و کسب و کارها برای توسعه توانایی های خود مدیریتی و مدیریت مناسب کسب و کارهایشان در جهت دستیابی به آرمان ها و هدف های ارزشمند

چشم انداز


چشم انداز ما تبدیل شدن به یکی از مراکز برتر ارایه کننده خدمات توانمندساز مدیریت فردی و کسب و کار تا سال 1400

ارزش های محوری


صداقت ، مسولیت پذیری ، مفید بودن برای مردم و جامعه ، تعهد به موفقیت کاربران
  • صفحه اصلی
  • فیلم ها
  • سوالات متداول
  • درباره ما
  • تماس با ما
تمامی حقوق محفوظ است.
طراحی و بهینه سازی توسط:گروپ دیزاین